Gelir İdaresi Başkanlığı standartlarına uygun şekilde geliştirilen e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv gibi uygulamalar, işletmelerin maliyet tasarrufu sağlamasını, işlerinin daha hızlı yürütülmesini ve daha etkin şekilde kontrol edilebilmesini sağlar. Bu çözümler, operasyonel süreçlere katma değer sağlamanın yanı sıra iş gücü, arşivleme, yazıcı sarf malzemeleri ve kağıt fatura gönderimi gibi maliyetlerden tasarruf etmeye de imkan tanır.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen zorunluluk kapsamındaki işletmelerin yanı sıra, iş süreçlerini hızlandırarak kolaylaştırmak, maliyetlerini düşürmek ve rekabette bir adım öne geçmek isteyen tüm firmalar da e-Çözümleri kullanabilir.

e-Çözümlerde en kritik konu, yasalarca belirlenen standartlara uygun çözümlerin tercih edilmesidir. Gelir İdaresi Başkanlığı onaylı özel entegratörlük lisansına sahip markaların çözümlerinin tercih edilmesi, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerini kolaylaştırır. Ayrıca, kullanılacak çözümlerin ERP gibi diğer sistemlerle entegre çalışabilmesi de işletmenin iç süreçlerinin standardizasyonu açısından önemlidir.

e-Defter uygulaması, Yevmiye Defteri ve Defter-i Kebir belgelerinin, belirlenen standartlara uygun şekilde dijital ortamda hazırlanarak Gelir İdaresi Başkanlığı'na kolay ve hızlı bir şekilde gönderilmesini sağlıyor.

Yevmiye Defteri ve Defter-i Kebir’in e-Defter ile hazırlanması sayesinde bu belgelerin basımı, noter onayı, kâğıt, kartuş gibi operasyonel maliyetlerden ve hazırlık ya da arşivleme gibi zahmetli işlemlerden kaynaklı iş yükünden tasarruf edilebiliyor.

Bilanço esasına göre defter tutan gerçek ve tüzel kişiler e-Defter uygulamasından yararlanabiliyor.